söndag 13 juni 2010

Hemma

Då var vi äntligen hemma. Jag har väl aldrig läntat hem sååå mycket som i går. Balder och jag tog en långtur när vi kom fram till landet. Det var STORM och regnet smattrade. Men 3 timmar var vi ute... vad gör man inte när man har en och en halv dag ute på landet och ingenting att göra. Jag hade ju tänkt mig att det skulle vara varmt och sol. Men det var regnrusk istället och därför fick jag bylsa på mig allt jag hade med mig. Dubbla tröjor, fleecejacka och regnjacka, gummistövlar och fleecefilt som jag lindade runt benen. Där satt jag på bergsknallen vid sjön Båven och tittade på en Balder som simmade och tyckte matte skulle kasta pinnar och annat som han kunde simma ut och hämta. Brrr.

Sedan när vi kom hem somnade vi och sov längelänge. Ush vad det var trist och tyst när jag vaknade. Jag hade med mig tidningen Hundsport och en inredningstidning. Och jag kan säga att jag läste tidningarna mycket noggrant, varje liten rad har jag läst.

När vi vaknade var det strålande sol och ljudet av stormvindarna var utbytta mot fågelkvitter och göken som sade godmorgon. Precis som det ska vara.

Nu är vi hemma och skönt är väl det om det inte vore för att det är Söndagskväll... Fy vad jag längtar till nästa helg redan! Men tre veckor skall jag stå ut, sedan är det dags för en efterlängtad semester.
/P

1 kommentar:

Krutrut-Lisa sa...

Önskat mig & tjejerna där. Men som sagt. En vacker dag!

Kram Lisa