söndag 9 januari 2011

Elsa


I går åkte saxen fram och Elsa fick en ny frippa. Efter steriliseringen ser hon inte ut som en Cavalier längre. Mer som en skottsk Highland Cattle. Pälsen bara växer och växer så man ser tillslut inte om hon har några ben alls.
Pälsen klipptes kort och idag stod det bad på schemat. Vi har ju inte något badrum än så vi duschar fortfarande i tvättstugan i källaren. Jag tog in Elsa i duschkabinen och tvättade noga, noga med såpa. Sedan släppte jag ut henne på handduken som jag förberett så jag kunde skölja av allt hundhåret som var överallt i duschen. När jag någon minut tittar ut ser jag Elsa ligga på handduken. Jag var tvungen både en och två gånger för det var inte den rena fina hund jag precis släppte ut. Nej hunden som låg där var beige och fylld av sågspån. Jag såg knappt ansiktet på Elsa. Hon hade smitit ut ur tvättstugan och rullat sig i sågspån i rummet där hussen har alla verktyg och nyligen sågat lister. Hon hade t om sågspån i ögonen. SUCK!!
Det vara bara att kliva in i duschen igen och shamponera hundskrället ytterligare två ggr.

Hon ser fortfarande inte ut som en Cavalier men hon iaf korthårig och ren.

/P

1 kommentar:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha vilken härlig liten dam! =)