söndag 9 oktober 2011

Vintervilan







I går kom dagen då båten skulle upp på land. Oj vad nervösa vi var. Vi köpte ju båten under semestern nu i somras så det var premiär upptaging.
Klockan 10:00 hade vi bokat tid. Vi kom marinan en timme innan och vi möttes av en underbar soluppgång över vattnet. Det var magiskt! 
När det snart var dags för oss körde vi allra sista turen med båten till upptagningsbryggan. Sedan lyftes hon upp ur vattnet. S och jag höll i varsin tamp för att se till att hon höll sig i rätt riktning. 
När hon väl låg på plats i vaggan för vintern tömde vi ALLT som låg i båten. Vi slängde alla madrasser, mattor och gardiner som de tidigare ägarna utrustat henne med. Så att vi nästa år har en tipptopp-båt. 

Åh vad jag längtar tills hon är rengjord, fräsch och färdigfixad och vi puttrar ut på säsongens första tur med den vackraste pärlan på vattnet! 

/P   

3 kommentarer:

: ) ita sa...

Jättefina och
stämningsfulla bilder.
Vår båt kom aldrig i
och därför inte heller upp.
När jag blir stor
ska jag vara på sjön
hela sommaren lång...

Krutrut-Lisa sa...

Nästa år då ska jag med på en tur. Deal?

kram LISA

Ingela, Zeb, Indy sa...

Det skulle jag också längta efter om jag hade en båt! =)