söndag 26 juni 2011

Rådjuren firade de med...

Vi upptäckte i går att VARJE liten knopp vi hade i trädgården är uppäten. Inte en endaste ros kommer att komma upp på ett bra tag. Inga Flocks finns kvar och alla andra knoppar är också uppätna. Vi misstänker att rådjursfamiljen bjöd in alla sina rådjursvänner på midsommarbuffé just i vår trädgård. Jag som inte brukar bry mig att de går och mumsar lite här och lite där känner att nu har de gått för långt! De har gått över gränsen och uttnyttjat min gästfrihet!

Inte nog med det. Strax efter upptäckten av knoppstölden öppnade sig himlen och haglet knäckte resten av de stackars blomkrakarna som ensamma stod kvar i rabatterna och krukorna.

Funderar på om det finns giftiga stålblommor? Det kanske skulle vara något för oss?

/P

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj tåld jo sooo! Eller... jo, men visst gjorde jag det..?
Det tog 3 år innan jag visste vad det var för färg på tulpanerna i rabatten närmast huset! Bambi mumsade glatt i sig ALLT i blomväg!