måndag 30 maj 2011

Nu är det dags

Är så fruktansvärt trött! Idag var det första dagen på det nybyggda kontoret. I flera veckor har vi packat, lyft tungt inför flytten, ordnat och fixat. Samtidigt som vi skall lära upp en kollega som kom tillbaka från sin föräldraledighet och samtidigt som vi skall ha alla siffror under kontroll. PUST!
Idag var det då i alla fall första dagen på det nya kontoret. Det är jättefint och fräscht och stort, men min resväg till jobbet blir nu bara ännu längre...
Nej nu MÅSTE jag ta mig i kragen och söka nytt jobb. För det här är ju inte vad jag hade tänkt mig. Jag kunde inte i min vildaste fantasi se mig själv sitta på ett kontor, dag ut och dag in, gör inte ens det idag. Men halkade in på ett bananskal för 5 år sedan när vi precis hade flyttat tillbaks från Skottland och jag snabbt behövde ett jobb. Med estetisk linje i gymnasiet och senare konststudier i ryggsäcken hamnade på ekonomiavdelningen av alla ställen och är idag avdelningschef på annan avdelning. Känner att jag sitter i ett ekorrhjul av rapporter och statistik. Hur gick det till? Ja inte vet jag i alla fall.

Men nu är dagen här då jag bara måste hitta något nytt. Det fungerar inte att pendla till andra sidan stan i kollektivtrafiken. Det känns lite läskigt att uppdatera CV och söka nytt. Men skärpning Petra nu måste du våga. Sådeså!

/P

2 kommentarer:

: ) ita sa...

Heja på!

fiaelia sa...

jamen GÖRT! nu tycker jag att ekonomi är typ det värsta på jorden så jag må vara lite subjektiv i ämnet, men jisses människa! du verkar besitta så mycket mer kreativitet och talang än siffror och statistik möjligtvis kan ha nytta av. så iväg med sig och gör storverk istället! heja heja! KRAM