söndag 23 januari 2011

Vitt vitt vitt

Hemma är det vitt på nästan alla väggar. Inga tavlor, en ynka matta, nyrenoverat, fräscht men trist. Väggarna i hallen är sterilt vita (om man inte räknar med slemmprickarna som Balder skakat av sig redan). Färgklicken i vardagsrummet är alla miljarder kuddar i alla regnbågens färger så man knappt får plats att sitta. Så idag var det uppdrag tavlor. Vi åkte till det stora varuhuset och frossade i tavelramar. Det blev enkla vita(!) ramar. Tanken är att jag kan byta ut allt eftersom men någonstans måste jag börja... Så idag har jag printat foton, letat i gömmorna efter teckningar och annat som ger färg åt de nakna väggarna. 11 st tavlor blev det och jag höll på att stryka med på kuppen och måla väggarna röda* istället. Men lite mer färg och liv blev det i alla fall.

*klyven pekfingertopp. AJ!

/P

4 kommentarer:

Mia sa...

Goa Balder, så fin har är... Liknar Elvisson...

Ha en go vecka, och var rädd om dina fingrar

Kram
Mia, Bess, Abby och Joyce

fiaelia sa...

åh, det vill man ju genast se bildbevis på (men inte fingret, usch stackars!)! här hemma står tavlorna utmed väggarna och för varje dag som går så tänker jag att jag borde få upp de där, men att det är synd att borra i väggarna eftersom vi ju ska flytta... nångång... (vi bor lite för trångt) moment 22!

fina elementskydd och fin Balder!

Anne o Malte sa...

härlig bild, Kram

Ingela, Zeb, Indy sa...

Bildbevis på fina tavlorna tack1 =)