fredag 12 november 2010

Fyra saker om fyra saker


Finaste Lisan , Rutan och Gunda (Balders drömbrud) skickade en utmaning där jag ska berätta fyra saker om fyra saker.

Fyra tvprogram jag tittar på:

  • Halvåtta hos mig.
  • Sommarpratarna, när det gick.
  • Felix stör en ingengör.
  • Life, Brittisk naturserie på svt.

Fyra saker jag gjort i dag:
  • Vaknade med världens huvudvärk, åkte ändå till jobbet men efter 1,5 tim tog jag mig hem och lade mig under täcket.
  • Jämfört bilden på två nya tv-apparater för att bestämma oss vilken vi ska ha kvar (ja det låter knäppt).
  • Ätit middag och tårta hos morbror D som fyllde år idag.
  • Kikat in i en finfin tom lokal i Midsommarkransen och drömt om vad man skulle kunna öppna där.

Fyra saker jag längtar efter:
  • Ett fint och fungerande badrum, så jag slipper duscha i tvättstugan i källaren.
  • Att hallen ska vara klar, ja egentligen önskar jag att hela huset är klart.
  • Tid där jag bara kan "vara"... utan att behöva tänka på allt som måste göras och fixas.
  • Alla de vänner som bor alldeles för långt bort.

Fyra saker på önskelistan:
  • En valp (alltid)
  • En butler
  • Ny säng
  • Ett färdigrenoverat hus.
Jag skickar vidare utmaningen till Fia, Ingela, Zeb & Indy, Sigrid, Alfons & Vera, & Matilda

2 kommentarer:

Camilla sa...

vilken söt lemur!

Matilda Barnboksillustratör sa...

kul! ska försöka ta tag i det där någon dag.. :-)

sv: ja din favorit-eames gillar jag också, speciellt den med röd sits. är svag för de med tygklädd sits i annan färg!