söndag 7 november 2010

Att göra eller inte göra... det är frågan.


Det är minusgrader utanför fönstret och solen skiner. Jag vill ut och njuta. Men jag orkar inte. Jag borde skrapa bort färgen i trappen. Men jag orkar inte. Jag borde måla väggarna i hallen. Men jag orkar inte. Jag borde städa. Men jag orkar inte. Jag borde tvätta... men jag ORKAR inte det heller!
Det finns nog bara en sak jag orkar. Det är att dra täcket över huvudet. Men det vill jag jag egentligen inte heller, för helgen är alldeles för kort och snart slut. Det hade suttit fint med en lång semester nu känner jag.
/P

3 kommentarer:

Elin sa...

Känner igen mig i de du skriver, men snart är det jul .. du kanske har lite ledigt då ?

Kramar

Ingela, Zeb, Indy sa...

Den där känslan känner jag igen! Hoppas du hittar din ork snart!

Krutrut-Lisa sa...

Styrka. & puss på Fnalder.

KRAM LISA