lördag 23 oktober 2010

Det är kallt




Sitter inomhus och brasan knastrar. Har dubbla fleecejackor, dubbla byxor, mössa och fårskinnstofflor på mig. Vantarna tog jag av när började rita. Det är kallt inomhus för hussen byter ut ytterdörren som vi köpte förra helgen. Inte förrän nu har vi haft tillräckligt med tid för att hinna byta ut den. Innerrutan på dörren rasade in förra veckan när det blev korsdrag och två glasskivor av det färgade ytterglaset hade spruckit. Snart är den nya dörren monterad och jag är hela tiden beredd att springa ut till hallen och hjälpa till att bära och annat jag kan hjälpa till med.
Sen är det bara att fortsätta med renoveringen av hallen :)

/P

4 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

Vilka mysiga bilder, och vilket härligt hem ni ser ut att ha! Vad är det för hus? Man blir nyfiken bara av att se de där två bilderna!

Ja visst var väl herrgården fantastiskt fin! (Fast utan spöken då, håller med dig!) Hehe!

Ingela, Zeb, Indy sa...

En knastrande brasa låter mysigt! Men i det här fallet kanske det är ännu mysigare med en ytterdörr monterad på plats! =)

Anonym sa...

Åh, vilka fina alster! Kan du inte visa flera så vi får se??
KRAM
Sara E

Matilda Barnboksillustratör sa...

sv: jasså! vad roligt med ett hus som familjen liksom växt upp i! jag var nära att köpa min mormors hus då hon gick bort, min morfar byggde det, men det blev aldrig så... kan ångra det litegranna ibland. men vem vet, kanske det är till salu någon gång då vi faktiskt är redo för hus! (vilket vi inte var då det såldes nu).