måndag 12 april 2010

Städeri och Carolafeeling



Direkt när jag kom hem idag tog jag hundarna på en promenad. Fylld av energi rev jag sedan igång med städning (samtidigt som jag lagade mat). Dammsög, våttorkade och dammade på alla tänkbara ställen. Putsade hallspegeln och väggarna rena från mastiffslem. Jag kan knappt komma på vart jag INTE städat.
När jag var helt upptagen av att dammsuga varje liten vrå tittar jag efter ett tag bak och ser Elsa sitta preciiis bakom dammsugaren, vid utblåset. Där satt hon, kisande med öronen fladdrande bakåt i vinden. Hon som annars går och lägger sig i ett annat rum när slangdraken sveper fram över golven. Vet inte vad hon hade för sig. Kanske fick hon lite Carolafeeling när hon var Fångad av en stormvind. Eller så ville hon bara underhålla sin nya snygga frisyr med lite hårfön. Man tager vad man haver.

Nu är i varje fall jag helt slut och ska nog slänga mig i sängen. Det tar på krafterna att städa.
/P

3 kommentarer:

Mirre sa...

Hehe tror att hon var amttig helt enkelt =D

Duktig du varit =D
kram

Ingela, Zeb, Indy sa...

Klart en tjej vill blåsa håret så frisyren blir snygg! ;)

Mirre sa...

j det är såååå drygt med pollen, jag är gräsallergisk med så eg är denna tid fram till hösten lite dryg för mig, men visst medicin hjälper, skönt det =D

Allt bra med er, er har man verkligen saknat, har länkat till er
kram