torsdag 29 april 2010

MATTES HJÄRTA


Idag på väg hem från jobbet kom Balder och husse och mötte mig. En bit ifrån får Balder syn på mig och lyfter nosen från alla "härliga" vårdofter i diket sträcker på sig gör ett glädjeskutt och släpper mig inte med blicken. Jag blir lika knäsvag varje gång.

Han är så vacker!

Oftast när man tittar på honom är det ju när han är näranäranära eller i full galopp en bit ifrån. Men att titta på honom en bit ifrån när han kommer travandes är som en dröm. Nästan overkligt hur någon kan vara så SNYGG!
När vi sedan tillsammans går den sista biten hem, möter vi ett medelålders par som bor i vårt område. Mannen stannar till lite framför oss tittar på Balder och säger.

-Du var mycket sötare när du var en liten valp.

Vi tittade på mannen och antagligen såg han våra ansiktsuttryck. Så la han till lite snabbt innan de gick vidare.

- Fast liiite söt är du nu med.

Smaken är som baken... En del har har fantastiskt bra smak... Och vissa andra har ingen smak alls. ;)

/P

4 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha det var det värsta jag har hört! Vissa har verkligen ingen smak! Balder är ju superstilig!

Mia sa...

Önskar er en trevlig Valborg och 1:a maj

Kram
Mia, Bess och Abby

Katta & Doriz sa...

Visst var han "sötare" som valp, nu är han vackrare.
Balder är en av de absolut vackraste DdB jag sett, fast det vet du ju redan att jag tycker.
Så jag förstår din känsla när du såg honom där på håll. Visst är den fantastisk den känslan?

Lina, James o Billy sa...

Han är, precis som du skriver, SNYGG!!! Skitsnygg till och med. :)

Jag känner igen den där känslan när man får se sin hund/sina hundar komma vandrandes längst med vägen (med någon annan 2bent)... fan vad snygg hund/snygga hundar jag har!!! :D :D