torsdag 15 september 2011

Gokväll

Har länge sneglat mot datorn och bloggen men har inte känt att jag haft någon vidare lust, ork eller tid till att ens skriva några korta rader. Jag ser nu att det är tappra bloggläsare som ändå kikat in då och då. Tack snälla :)

På senaste tiden har jag bland annat roat mig med att kopiera över 1 år i bilder till den externa hårddisken. Jag har några gånger drömt mardrömmar om att jag kommer hem och möts av ett tomt hem. Inbrott och inte en endaste pinal finns kvar. Jag vaknar av ångesten att datorn är borta och alla bilderna med den. Allt annat går ju att ersätta, men inte bilderna. Hoppas, hoppas att det INTE är en sanndröm. Huvva!

Annars har livet varit lite som att åka i en ofrivillig berg och dalbana. Känslomässigt. Upp och ner... Just nu är det känslan av att jag står still och kommer ingen vart som allra störst och uppfyller mina tankar. Värst av allt är att jag vet precis vad jag vill och har många idéer. Men jag kommer inte dit. För mycket annat som tar upp all tid (plus en del tvivel) och alla tankar och idéer läggs åt sidan. Jag börjar tappa bort mig själv och min identitet. Under någon vaken midnattstimma "pratade" jag allvar med mig själv i tysthet. Jag tror att jag bestämde att jag måste göra något åt det nu, på riktigt! Sparka mig själv i baken och börja heja lite på mig själv också. För det här är inte jag.

/P


4 kommentarer:

fiaelia sa...

heja-rop härifrån också! du har en fantastisk talang, klart du ska göra något av den! livet är för kort för att inte våga. heja Petra, heja!

fiaelia sa...

ps. roligt att hitta nytt inlägg igen! jag har ingen såndär RSS-feed eller vad det heter (gammal tant), så jag MÅSTE ju kika in typ varje dag. besvikelsen över att mötas av den där koppen i en evighet! men nu: GLAD!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Välkommen tillbaka! =) Kul att få läsa dina blogginlägg igen!

Linda sa...

Håller med Fiaelia. Både i peppningen & RSS-feedfunderingarna :/

Så klurar jag på nån mer lagring, jamenar en extern hårddisk & brand... Klurar på nån lagring på server.