måndag 19 september 2011

En nära döden-upplevelse




Note to self: Ta ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG någonsin mer den receptfria hostdämpande medicinen Noskapin!

Hade en fruktansvärt upplevelse under natten till idag. Tog Noskapin innan jag skulle lägga mig. En stund efter känner jag en smärta som sprider sig runt lungorna för att efter ca 30 min ha en sådan fruktansvärt smärta att jag på riktigt trodde att jag skulle dö. Stefan satt och vakade bredvid och var beredd på att ringa ambulans. Sjukvårdsupplysningen som fick veta att jag tagit Noskapin sa att det går över av sig själv, men det kan ta mellan 1-3 timmar... 
Jag minns att jag tänkte att så länge överlever jag aldrig... med nöd och näppe tog jag mig igenom de värsta 2.5 timmarna.

Sällsynta biverkningar:
"... Hos vissa patienter kan noskapin orsaka intensiva buk/bröstsmärtor cirka 1/2-4 timmar efter administrationen. Dessa släpper spontant efter 1-3 timmar".

Idag är jag öm i varje inre organ och fysiskt slut av nattens timmar av smärta.

ADRIG MER Noskapin!

/P


3 kommentarer:

fiaelia sa...

men usch, läskigt! krya (utan Noskapin)!
KRAM

Anonym sa...

Men fy! Vilken tur att du inte var själv! Otroligt obehagligt. Hoppas du mår bättre nu.

: ) ita sa...

Å Petra, jag önskar att jag hade fått
tala om det för dig innan du tog tabletten.
Jag råkade ut för samma biverkning.
Det är en fruktansvärd upplevelse.
Man får dödsångest.
1177 sa "ta en alvedon och sen får du
ALDRIG äta noskapin mer i hela ditt liv!"
Det kan vi nog lova, både du och jag.