söndag 10 april 2011

Lördagsbilder

Jag hann inte dricka kaffe i fredags innan jag däckade i soffan. Förkylningen var så jobbig att jag t om hade svårt att somna. Hela huvudet och hjärnan är fylld med snor. Känns som om jag har invarderats av aliens. Blä.
Lördagen vad grå till en början men sedan tittade solen fram. Snälla husse köpte biskvier på konditoriet. Efter kaffe och biskvi hade jag tröttnat på att ligga stilla i soffan. Tog på mig dunjackan även fast det var 10 grader varm ute, tog kameran och gick ett varv i trädgården för att spana in alla vårblommor och knoppar. Det lilla var jobbigt men som medusin för själen. Innan jag gick in planterade jag de ranunkler som fått stå inne i en vecka i en stor kruka. Nu bor de utomhus där de trivs bättre. När jag kom in igen var jag svimmfärdig och resten av lördagen spenderades i soffan.

/P

7 kommentarer:

: ) ita sa...

Hej! Har vandrat i din vårträdgård och uppdaterat mig. Jag har hälsat på Balder, som är en STOR och snygg kille. Och Elsa, som är näpen som en sån där tuffsig växt vid en skogsgöl, har jag pillat lite på nosen. Hon är verkligen gullig.

Krya på dig!
Jag kryar just på mig.
: )

Anonym sa...

Hoppas du är piggare idag!

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Härligt våriga bilder och lampan tyckte jag var skitcool! Hoppas att du har piggnat till nu!

fiaelia sa...

underbara bilder! och krya på! jag som aldrig blir sjuk har varit rejält dunderförkyld i över en vecka. blä för snor. och damn dagisbaciller... (eller förkylda damer på bussar!) ;) KRAM

Ingela, Zeb, Indy sa...

Ljuvliga bilder! Krya på dig nu!

Elin sa...

härliga bilder :)

Anonym sa...

Hoppas snorbusarna har börjat lämna dej nu sen den smittsamma tanten gav dej dem. Måtte hon ligga i en säng full av begagnade näsdukar!

Kram