onsdag 30 mars 2011

Min morgon

Klockan 05:00 vaknade jag av att det luktade fruktansvärt äckligt. Det var fortfarande mörkt i sovrummet men lyckade ändå urskilja att det var Balder som stod upp i min säng. Han mådde inte bra. Det jag vaknade av var stanken av Balders spya över mina ben och lakan.
Samtidigt som jag höll andan fick jag krångla mig ur sängen utan att gegga in det för mycket och sedan springa ner och tvätta bort det, samtidigt som hussen bytte lakan.

Det tog ett bra tag innan jag somnade om igen och drömde mardrömmar istället. Jag ser Elsa ramla i vattnet från en brygga hon simmar men börjar sjunka under ytan. Jag hoppar i men hon sjunker längre och längre ner. Det är grumligt och djupt.
Nästa gång jag vaknade hade jag istället ångest för att jag i drömmen inte hoppade i vattnet tidigare och inte lyckades simma ännu djupare för att rädda livet på Elsa.

Det var ingen toppenmorgon med andra ord. Men en glad överraskning var i alla fall att solen sken när rullgardinen drogs upp.

/P

3 kommentarer:

fiaelia sa...

usch, en sån där mardrömsstart kan verkligen färga hela dagen sen... hoppas du drömde trevligare i natt! och att solen fortfarande skiner (här patenterat Lundensiskt blomduschregn... blä!)!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Nä men usch vilken morgon!

Mia sa...

Oj oj oj... håller med dig, vilket hämskt uppvaknade av båda delarna.
har varit med om det själv, men Joyce fick den västa spyan på sig. Jag fick order att liga stilla, annars hade det blivit över hela sägen..

ha en trevlig helg
Kram
Mia vild tossarna