lördag 1 januari 2011

Första dagen på det nya året

Nyårsafton började sisodär. Senaste tiden har jag varit helt utarbetad, totalt slut och därmed varit ganska nere och har knappt haft någon ork kvar till att fira jul. Tänkte att det nog blir det sämsta slutet på detta år. På kvällen skulle vi fira moster som har bemärkelsedag på självaste nyårsafton. När vi väl kom dit och träffade familjen, även om alla inte var där så var det skönt och riktigt roligt. Det bjöds på en fantastisk skaldjursbuffé och utanför fönstret snöade det i mängder, vilket var bra med tanke på att de flesta raketfantaster då höll sig inne i värmen. Vi har fantastisk tur som har två hundar som inte bryr sig ett skvatt om raketer. Men jag har tidigare haft en skotträdd hund som ville krypa ur sig själv när det sköts. Det var hemskt.
Men vid tolvslaget var vi hemma igen och skålade in tolvslaget i äckligaste champagnen jag någonsin smakat. Men som i dag blev en god ingrediens i dagens middag. Jag var lite osäker när jag hällde i bubblet i den goda såsen för det stank nästan cigarr så jag fick kväljningar men smakade himmelskt tillslut. Husse gav middagen fem stjärnor av fem möjliga och jag är beredd att hålla med. Haha!
Nu har vi bara tre Champagneflaskor kvar som vi fått i present och som med all säkerhet smakar mycket bättre än gårdagens. Problemet är bara att vi inte dricker champagne sådär himlans ofta (typ aldrig) i det här hushållet. Men vi kanske ska börja med det?

God fortsättning önskar vi er alla!
/P

3 kommentarer:

Unknown sa...

Riktigt fina bilder på Fnalder!

fiaelia sa...

ja, mer champange 2011 röstar jag för! mer champange, mer vila och mindre slit! gott fortsättning på det!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Gott nytt år! Och champagne passar ju utmärkt för att förgylla en helt vanlig vardagskväll! :)