onsdag 13 oktober 2010

Trollis


Han var en riktig överlevare. Innan han kom till oss var han hemlös och bodde under ett servicehus i Årsta. Från att vara riktigt skitig, mager och livrädd för allt och alla, förvandlades han till en gosig men tuff katt med tjock och mjuk päls. Som gärna sov i handfatet (även fast man tvättade händerna) eller på rygg mitt på tomten och serverade då och då nyfångade fåglar på yttertrappan.

Idag hittades han påkörd av en bil... Trollis 9 liv är nu borta.

Vi saknar dig Trollis

Sov gott.

/P

5 kommentarer:

Krutrut-Lisa sa...

Fysjutton så sorgligt, tänker på er & hoppas Trollis skuttar på rosa moln däruppe.

KRAM LISA

Ingela, Zeb, Indy sa...

Fy vad tråkigt och sorgligt!!! Tänker på er!!!

Elin sa...

:( sov gott ....

Beas sa...

Jag beklagar verkligen...och jag som kom in här för att skriva ett peppigt inlägg känner mig lite "dum" nu, men...here we go...

Du tyckte att "Karamell" skulle passa till vimpeln. Jag hade tänkt mig mer klassiska namn i stil med de jag hade tidigare, men har fått så många fina förslag på "annat" så när du skrev Karamell först (och sedan ändrade till Karamelia) hade jag redan bestämt att ta med Karamell i namnomröstningen). Jag vill gärna ta med dig också i tävlingen och då i namnförslaget "Karamell". Om det förslaget vinner så vinner du en valfri 1,5-meters vimpel också.

Lycka till och kom gärna in och rösta på namnet.

Mvh Bea

Anonym sa...

Suget på att släppa ut Kitty till våren försvann omedelbums!
Beklarar förlusten av er spinnande medlem i familjen.

Kramen

PS. FANTASTISKA bilder på Balder i boksskogen ovan! <3