söndag 26 september 2010

Jag undrar...

Varför är det alltid så att när man letar efter som i mitt fall efter en klänning, så hittar man allt annat än just en klänning? Jag kom hem med en höstjacka istället. Vilket jag iofs behöver. Men, det är lite mer akut med just en klänning. Kusin J skall gifta sig på Lördag och veckan är fullspäckad med jobb på dagarna och kurser på kvällarna så jag kommer inte hinna leta vidare i veckan. Inte blir det bättre heller av att det är lönehelg och precis varje kotte skall ut på stan och trängas och bildar 10 m långa köer både till provrum och kassa i varje butik.

Jag får hoppas att det kanske bor några möss i källaren som förstår hur desperat jag börjar bli och hjälper mig sy något jag kan ha på mig (som i askungen). Vad jag vet bor det bara gigantiska spindlar i källaren. Huvva!

/P

3 kommentarer:

Elsie sa...

Hej!! Önskar en trevlig helg tillbaka, även om den i skrivande stund snart är slut tyvärr.

Hälsningar Elsie och gänget

Ingela, Zeb, Indy sa...

Åh, det är jobbigt när man verkligen, verkligen MÅSTE hitta ett visst plagg! Lycka till med letandet!

Matilda sa...

haha, känner igen det där problemet! hoppas det löser sig, och att spindlarna pysslar ihop något finfint till dig! ;)

ja visst är mönstret på de små byxorna superfint! älskar det!