tisdag 14 september 2010

-Borta bra men hemma bäst, säger Elsa

Vid lunchtid tog vi en liten promenad. Elsa går för det mesta utan koppel pga *kliandet. När vi kom tillbaka och var på baksidan av huset hade jag fullt upp med att se till så matvrakselsa inte går till kattens matskål och äter upp all mat. Vi gick in och jag lade mig i soffan igen för att kurera vidare. 1 timme senare börjar Balder som satt i hallen att pipa. Jag kunde inte förstå varför. Efter en liten stund tyckte jag att jag hörde Elsa... någonstans. Men vart? Jag tänkte att jag har ju inte varit i källaren, så där kan hon inte vara och uppe kan hon inte heller vara. Så öppnar jag ytterdörren och vem sitter där. Jo Elsa som aldrig följde med in, utan tog sig en extra lång promenad och nu tyckte hon att det var dags att gå in i värmen igen.
Slutet gott allting gott ;)

*Syringomyelia

/P

5 kommentarer:

Mirre sa...

Men lilla tufflan, sitta där ute och frysa =D..

kramar, duktig Balder var som sade till

Elin sa...

Men lilla Elsa .. de e farligt att vara ute själv.

Kramen
Krya på dig

Matilda Barnboksillustratör sa...

haha, vilken liten buse. tur att hon kom på att det var bättre inomhus!

sv: tack så mycket!

Ingela,Zeb, Indy sa...

Haha, oj vilken tur att hon kom hem igen!

Anonym sa...

Inte lätt med en virrig matte Elsa :)