tisdag 3 augusti 2010

En douges försvarstal

-Nejdetvarintejag, nejdetvarintejag, nejdetvarintejag! Jag looovar jag har inte rört någonting. Men jag vet en hemlis som jag inte får säga fast säger ändå. Det var Elsa. Ja så var det. Hon slickade minsann i sig allt utan att blinka. Som den uppfostrade och lydiga hund jag självklart är så sa jag ju till henne, men hon fnös bara och sa att hon ger blanka fasen i det... Varför är det ingen som tror mig?

Just så kan jag tänka mig att Balder skulle sagt just i kväll om han kunde tala.

Jag sitter med Elsa i famnen och klipper klorna. Ut från köket kommer Balder. Prickig över hela ansiktet. Han kunde bevisligen inte stå emot skålen med creme fraiche som stod på köksbänken. Han la till med den mest oskyldiga min när han kom fram till mig. Jag kunde inte annat än skratta.

/P

9 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Lyxmat för en vovve! =)

Elin sa...

Hahahaaha, helt underbart !

Anne o Malte sa...

Aaaaahhh, tror absolut på Balder, Vilka helt underbara bilder du lagt in, har inte varit här på en stund, så jag blev glatt överraskad, du tar så fiiiina bilder.
Ha en alldeles underbar dag
Kram från mig o Malte

Mirre sa...

Haha, så var det ja tssiii. Så fiint kort
kram

Allt bra?

Mirre sa...

tackar, glad jag blev att ditt besök =D, gjorde min kväll
kramar

Mirre sa...

ja, haha helt crazy bananas är de, men toooksöööta också =D.

Jasså har han en egen kudde.Ser honom framför mig, fniss
kramar

Kristin sa...

Helt underbar bild!
Påminner om när Ozzy inte kunde låta bli blåbärspajen jag hade bakat till kollegorna för fredagsfikat. Han var helt blå om nosen men var minsann inte skyldig i hans ögon. Även om det resulterade i att jag fick åka och köpa fredagsfika så kunde jag inte annat än skratta åt hans blick han gav mig.

"Jag är helt oskyldig, det var Spira!"

Tinka sa...

Med den blicken hade han kunnat lura mig till månen, såå söt....

LindaoEbbaoPalten sa...

Såå oskyldig min! Underbara hund!