lördag 17 juli 2010

Mums!

Det var fina mönster i choklad på kaffet innan jag han stoppa både S och mig själv som ivrigt och förväntansfullt vispade runt i glaset, när jag kom på den briljanta idén att föreviga kaffet med en bild :)

Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi i Trosa. Det är underbart* att strosa längs ån mot hamnen och bara insupa allt vackert. Det värsta är bara att jag vill bo i vartenda hus och köpa varje fin båt jag ser :)

Vi svängde in på Marsipangården där de tillverkar marsipan- och chokladkonfektyr. Man kan köpa praliner och marsipan. På övre våningen kan man titta på hur de tillverkar allt det goda. Vi köpte oss varsin iskaffe och delade på en chokladbit (vi skulle ju faktiskt äta middag straxt efteråt;)) och satt oss ute på gården. Dit kommer jag garanterat åka snart igen. Om ni någon gång är i Trosa, ja då MÅSTE ni gå dit.

*När chocken äntligen lagt sig efter att vi bevittnat en kärringjävel (ja det finns inget bättre ord som kan beskriva henne) misshandla sin Doberbann. Men det är en annan historia som behöver sitt egna inlägg.

/P

2 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Vad mysigt det låter! Ja utom kärringen med dobermannen så klart! Men kul att vara på semester! =)

Johanna sa...

Hej!
Jag jobbar på marsipangården kutterkonfekts butik i trosa och kikade runt lite på vad folk skriver om oss, och så hittade jag denna snygga bild på vår iskaffe som du tagit. Jag har en liten fråga: om jag skulle kunna få sno den och använda den i vår marknadsföring? Den var ju så fin!

Med vänliga hälsningar
Johanna på marsipangården

kontakta mig gärna på
personal@kutterkonfekt.se