fredag 2 juli 2010

Dagens chock

Äntligen ledigt. Ingen mer väckarklocka här inte på 4 veckor.
Det är varmt och jag kom hem tidigt. Satte mig i solen med ett stort glas iskallt vatten
Balder la sig i skuggan och Elsa låg där det var som varmast. I solen. Knäpphund! Hon tar förnuftet tillfånga och går sedan in igen och lägger sig i köket. Jag ser att blommorna längtar efter vatten. Går in och fyller en kanna vatten. Tittar dit där Elsa ligger....

BORTA!

Ja Elsa tog sin kappsäck och rymde hemifrån. Jag frågar Balder åt vilket håll hon gick. Han tittade bara på mig och teg. Fasen!
Jag går runt i området. Ropar. Visslar. Ingen Elsa. Panik! Jäkla skitbörjan på en sån bra dag. Går hem dricker lite vatten i värmeböljan. Då hör jag någon som knackar på dörren till Pergulan. Där står grannen med Elsa i famnen och vågar inte gå in eftersom Balder står på andra sidan. Han var lite skärrad för när de kom hem kom Elsa springandes mot deras bil och de fick syn på henne i sista sekunden.

FÖRBASKADE HUND!

Nu är hon hemma igen tack och lov. Pjuh! Det blev en svettig början på semestern. Nu tänker jag njuta av en iskall kaffe i solen och njuuuuta.

Trevlig helg.

/P

2 kommentarer:

Mirre sa...

Men ojdå, vilken chock. Jag hade verkligen hispat opp mig. Tur att allt gick bra =D..

kram

Katta & DOriz sa...

Usch så otäckt! Men det är kanske då man ska vara glad att det är en liten hund, som folk vågar fånga in. för en Balder eller Doriz vågar de ju knappast ta tag i...