onsdag 9 juni 2010

Vallmomania

Plötsligt var de bara där. Lysande röda och himlans fina. Hussen var ute med Balder och jag skulle gå en tur med Elsa men jag vände snabbt på klacken och rusade in för att hämta kameran. Elsa sprang på tomten och rullade sig i äckliga lukter när jag stod med näsan begravd i rabatten med kameran i högsta hugg.

KNÄPP
KNÄPP
KNÄPP

Efter ett tag kommer hussen och Balder hem igen. De går in och stänger dörren och jag hör hur han vrider om låset. Jag har fullt upp med att knäppa bilder med kameran i alla möjliga vinklar så jag ignorerar just då att jag inte har någon nyckel. När det tillslut är för mörkt och lite kyligare säger jag till Elsa att det är dags att gå in. Då minns jag... det är låst och vi har ingen fungerande ringklocka. Då är det tur att man har en Kontstapel Balder som säger till när det hörs konstiga ljud utanför dörren.

VOFF
VOFF
VOFF

Efter en liten stund fattar den disträa hussen vinken och öppnar dörren.

Sådärja. Tack Balder ;)

/P

2 kommentarer:

Anne o malte sa...

Härliga bilder,vallmo är fantastiska, vilken tur att Balder var hemma, haha, annars kunde blivit en lång natt ute.
Ha en bra dag
kram

Ingela, Zeb, Indy sa...

Haha, vilken härlig vakthund han är =) Och blommorna var ljuvliga!